Šest opasnih navika, štetnijih i od pušenja

Koliko su cigarete i ono što sadrže štetne za zdravlje, bespredmetno je govoriti. Međutim, postoje određene navike, hrana i postupci koji imaju isti negativni efekat na zdravlje kao i ovisnost o duhanskim proizvodima. Kancerogene tvari nalaze se i u drugim namirnicama, a pojedine navike povećavaju rizike od oboljenja.

Ipak, sve se da ispraviti, pa tako i ovih šest loših i po zdravlje štetnih navika…

Neaktivnost

Čak i ako redovno vježbate, sjedenje za stolom ili u automobilu cijeli dan uzrokuje niz zdravstvenih tegoba. Prema podacima Centra za prevenciju raka u Alberti, Kanada, čak 160 hiljada oboljenja od raka dojki, crijeva, prostate i pluća, uzrokovano je tjelesnom neaktivnošću. Na godišnjem nivou, nedovoljna tjelesna aktivnost potakne čak dvije trećine oboljenja, u odnosu na pušenje.

Sebi možete pomoći tako da izbacite sjedenje ispred televizije, jednom kada se vratite s posla. Obična šetnja učinit će mnogo za vaše zdravlje. Fizičko i mentalno.

Bjelančevine

Životinjski proteini obiluju hormonima rasta IGF-1 koji pospješuju i rast stanica raka. Istraživanja koje su proveli stručnjaci Univerziteta u Kaliforniji otkrila su kako srednjovječni ljudi koji su jeli hranu obilatu životinjskim proteinima, i do četiri puta su izloženiji oboljenju od raka u odnosu na one koji nisu jeli takvu hranu.

Ovaj je problem jednostavno riješiti. Životinjske proteine zamijenite biljnima, koje je moguće pronaći npr. u grahu, grašku i drugim mahunarkama. Također, nakon 65. godine starosti, uopšte nije bitno koliko mesa i sira unosite u tijelo. Naš organizam u starosti usporava proizvodnju IGF-1.

Plin

Svaki put kada na plinskoj pećnici skuhate ručak, unosite ugljični monoksid, formaldehin i nitrogen dioksid. Te su tri supstance prisutne i kod pasivnog pušenja. Problem možete riješiti na način da promijenite plinsku u pećnicu na struju ili da, dok kuhate, osigurate strujanje zraka kroz kuhinju.

Pogrešno ulje

Maslinovo ulje je zdravo, ali nije pogodno za kuhanje na visokim temperaturama. Za to je najbolje upotrijebiti ulje avokada. U trgovinama potražite ulja za kuhanje koja najbolje odgovaraju vašim potrebama, a kada ih koristite, obavezno ventilirajte prostor, jer pržena ulja ispuštaju mnoge štetne stvari.

Solarij

Nedavno objavljeno istraživanje u stručnom časopisu Udruženja medicinara SAD-a ukazalo je kako zbog sunčanja u solariju čak 420 hiljada ljudi godišnje u Americi oboli od raka kože. Ovaj rizik najjednostavnije je izbjeći. Zavolite svoj blijedi ten.

Neispavanost

Hronični nedostatak sna uzrokuje srčani udar, visok pritisak, moždani udar, pretilost i niz drugih ozbiljnih zdravstvenih problema. Čak i ako se s tim problemom nastojite boriti drijemajući, pa prekidate puni krug od laganog do dubokog sna, koji traje najmanje 60 minuta, neispavanost ubrzava pojavu i rast tumora. Ovo je problem današnjice i jedini način da ga riješite jest da shvatite kako biti umoran i neispavan nije normalno niti bezopasno stanje.