“Zarada” koju ne želite na radnom mjestu

Uzroci debljanja skrivaju se i na radnom mjestu. Ladice su nam pune grickalica, mobitel brojeva dostavljača hrane, a tu su i uredske proslave te grupni odlasci u restorane.

Dodamo li tome kantine i automate za hranu i napitke, zaista su rijetki oni koji zajedno s radnim stažem ne “natuku” barem još dva, tri kilograma. Stoga, ukoliko ne želite na poslu osim plate zaraditi i višak kilograma (ili ih se po kratkom postupku želite riješiti) uvažite savjete koji slijede.

Voda

Nakon što osjetite želju za hranom, umjesto na grickalice ili sendviče, bacite se na neki posao, telefonirajte ili odgovorite na mail kako biste, ako se radi samo o apetitu, a ne o pravoj gladi, zaboravili na hranu. U istom slučaju, popijte čašu vode jer je moguće da uopšte niste gladni, već samo žedni.

Svoj kuhar

Grickalice zamijenite nečim zdravim, a nezdrave napitke negaziranom vodom. Pečenjarnice i fast-foodove zamijenite restoranima i zalogajnicama koji nude male zdrave zalogaje (primjera radi, salate te vege i makrobiotička jela). Povremeno sami pripremite i spakirajte lunch paket za sutrašnji radni dan (ne samo da ćete znati šta jedete, već ćete se kuhanjem opustiti i razgraditi stres).

‘Manja’ jela

Ponuđeni kolač, komad pizze ili slično iz pristojnosti i kolegijalnosti nikad nemojte odbiti, već ga uz hvala i osmijeh spremite i “ostavite za poslije”. Jednako tako ne izbjegavajte zajedničko naručivanje hrane ili odlaske u kantinu ili restorane, ali tamo odaberite samo predjelo, salatu ili neko drugo malo zdravo jelo kakvih ima u svakom restoranu.

Promovišite zdravu hranu

Postanite promotor zdrave prehrane u svom uredu te kolegama ponudite svoje zdrave grickalice (nosite ih i na sastanke). Jednom sedmično uvedite voćni dan (jedite samo sezonsko voće i pijte prirodne negazirane i nezaslađene voćne sokove) ili okupite istomišljenike te podijelite brigu za svakodnevnu zdravu prehranu (neko neka donese pecivo, neko spremi namaz…).

Manji tanjiri

U kantinu uvijek dolazite među prvima kako biste imali mogućnost biranja, ali nikad gladni kao vuk (ne zaboravite na doručak i međuobrok) kako ne biste potamanili sve što se nudi. Izbjegavajte i velike tanjire i koristite samo one manje, desertne.

Jogurt umjesto kolača

Izbjegavajte pojesti kompletni meni, od priloga do deserta, pa neka što češće vaše glavno i jedino jelo bude salata, krto bijelo meso ili prilog od povrća, a umjesto kolača, sladoleda i slično, izaberite puding, jogurt s voćem ili voće.