Više ćete smršati ako dijetu kombinujete s vježbama

Tinejdžeri koji pokušavaju da smršaju treba da se uključe u program vježbanja koji obuhvata i aerobne vježbe i vježbe otpora, pokazuju rezultati jednog ispitivanja na slučajnom uzorku. Također je ustanovljeno da se dijetom bez vježbanja postiže veoma malo.

Kanadski istraživači su stavili 304 gojazna tinejdžera na dijetu s dnevnim energetskim deficitom od 250 kalorija (mjereno na osnovu trošenja energije u mirovanju). Potom su ih nasumično podijelili u četiri grupe na period od 22 nedjelje: aerobni trening na spravama kao što je pokretna traka, vježbe otpora na trenažerima i sa slobodnim tegovima, kombinovani aerobni trening i trening otpora i grupa na dijeti bez vježbanja. Studija je objavljena u časopisu JAMA Pediatrics.

Obično se preporučuju aerobne vježbe, ali glavni autor, dr Ronald Dž. Sigal (Ronald J. Sigal), profesor medicine na Univerzitetu u Kalgariju, kaže da je očigledno da su “oni koji su radili i aerobne i vježbe otpora izgubili masti i smanjili obim struka u mnogo većoj mjeri od onih koji su radili samo aerobne vježbe”.

Dijeta bez vježbanja dovela je do smanjenja masti u organizmu za 0,6 odsto. Međutim, među adolescentima koji su se pridržavali barem 70 odsto programa, došlo je do gubitka masti od 2,5 odsto kod aerobnih vježbi, 3,2 odsto kod vježbi otpora i 4,8 odsto kod kombinacije ove dvije vrste vježbi. Obim struka se veoma malo smanjio kod grupe na dijeti, u poređenju s oko 3 centimetra kod aerobnih vježbi, oko 2 centimetra kod vježbi otpora i nešto više od 6 centimetara kod njihove kombinacije.