Da li je vježbanje tokom mjesečnice preporučljivo?

Mnoge žene tokom mjesečnice preskaču tjelovježbu, ali onih dana u mjesecu fizičke aktivnosti ne biste se trebali (uvijek) odreći. Donosimo pet istina koje svaka žena treba znati o vježbanju dok traje menstruacija.

Vježbanje olakšava simptome povezane s mjesečnicom

Uz bolove, nadutost i razdražljivost, fizička aktivnost vjerovatno vam je zadnje na pameti kad imate mjesečnicu, ali tjelovježba tih dana u mjesecu zapravo može ublažiti nelagodne simptome. Što ste općenito aktivniji i redovniji s vježbanjem, to ćete imati normalnije mjesečnice – uz manje grčeva i uz umjereno krvarenje.

Kada se znojite, voda izlazi iz tijela te se tako možete riješiti nadutosti trbuha. Tjelovježba također potiče lučenje endorfina koji popravlja raspoloženje te može odvratiti misli od nelagode i boli. Nedavna studija je pak otkrila povezanost redovnog vježbanja sa slabijim simptomima PMS-a.

To je najbolje vrijeme za intervalni trening visokog intenziteta

S početkom menstruacije nivo estrogena i progesterona pada, zbog čega žene sagorijevaju kalorije lakše nego kada je estrogen visok te se masnoće sporije razgrađuju. Zbog te hormonalne promjene vaše tijelo može žešće ‘zapeti’ te možete više profitirati od kratkih vježbi visokog intenziteta nego što biste tokom ostatka ciklusa.

Lakše podnosite vrućinu

Temperatura tijela niža je tokom menstruacije zbog pada nivoa hormona. Dok traje menstruacija također se sporije umaramo, a tijelo je sposobno podnijeti više topline. Dakle, tada lakše podnosimo vruć i vlažan zrak.

Tjelovježbu možete učiniti ugodnijom

Želite li preduhitriti menstrualne bolove i tako ne propustiti trening, tabletu za ublažavanje boli možete popiti i 24 do 48 sati prije početka menstruacije. Ukoliko nemate redovnu menstruaciju pa ne znate kad će tačno početi, tabletu popijte kad krenu prvi znakovi boli.

Uredu je uzeti pauzu od vježbanja

Uz sve prije rečeno, ako nikako niste raspoloženi za tjelovježbu, nemojte osjećati grižnju savijesti ako ne odete na trening. I lagana šetnja računa se kao vježbanje te vam može pomoći da se osjećate bolje. Ako se zaista osjećate loše i nije vam do nikakvog kretanja, uredu je provesti dan-dva bez tjelesne aktivnosti.