Osam začina koje je dobro koristiti svaki dan

Začini nisu samo dodatak jelima, oni su također neprocjenjiv lijek za naš organizam. Neke začine možete doslovno uzgajati na svom balkonu jer se lako prilagođavaju vremenskim uslovima i nisu zahtjevni. U nastavku pročitajte koje su začinske biljke vaš saveznik u borbi protiv bolesti.

Bosiljak

Listovi bosiljka sadrže esencijalna ulja sa snažnim antioksidativnim i antibakterijskim svojstvima. Uz to, bosiljak je odličan izvor željeza i vitamina A. Dodajte ga netom nasjeckanog u salate po želji i tjesteninu.

Kadulja

Magična kadulja nadaleko je poznata po svojim antiupalnim svojstvima. Osušite listiće kadulje i radite od njih čaj kojim možete ublažiti tegobe uzrokovane osjetljivim zubnim mesom, upaljenim grlom ili bolnim sinusima.

Dodajte svježe listiće kadulje u umak kojim ćete preliti omiljeni mesni odrezak. Samo budite oprezni s količinom jer ovaj začin ima intenzivan okus i miris.

Korijander

Potiče izbacivanje teških metala iz tijela i pomaže jetri u tom procesu. Čisti kožu, ublažava kožne upale i želučane tegobe. Možete ga dodavati u salate, pečenja i smoothieje, a možete i napraviti napitak od suhih sjemenki. Jednostavno ih prelijte vrelom vodom i pustite da odstoje 10 minuta.

Crveni zdravac

Povećava imunološki odgovor tijela i njegovu sposobnost da se regeneriše te unosi kisik u stanice. Čaj od crvenog zdravca često piju osobe koje su primale hemoterapiju. Osušite cvjetove i 8 grama prelijte s 2 dcl vrele vode. Pustite da odstoji 20 minuta i popijte nezaslađeni napitak.

Matičnjak

U našim krajevima često se prije spavanja pije čaj od matičnjaka zato što smiruje i izrazito blagotvorno djeluje na organizam i nervni sistem.

Međutim, sitno nasjeckane svježe listove matičnjaka možete dodati u voćne salate ili pak tijesto za kekse i muffine. Matičnjak pomaže u liječenju afti ili groznica na usnama, smanjuje visoku temperaturu i glavobolje.

Peršin

Za uzgajanje peršina trebat će vam mali improvizirani vrt na terasi ili balkonu. Ovaj začin odličan je za imunološki sistem, pomaže u odstranjivanju viška tekućina iz tijela, liječi nervni sistem i jača kosti. Također je sjajan osvježivač daha.

Koristite ga svježeg u supama, rižotima, umacima, varivima, salatama i faširancima. Ubacite ga u jela pet minuta prije kraja kuhanja jer tokom dugotrajne izloženosti visokim temperaturama gubi dosta ljekovitih svojstava.

Ružmarin

Sadrži kafeinsku i ružmarinsku kiselinu, dva moćna antioksidansa s ljekovitim djelovanjem i odličan je izvor vitamina E. Dobro podnosi sušu i siromašno tlo pa ga možete saditi u teglicama i držati na svom balkonu bez straha.

Sjajno se slaže s mesnim jelima pa ga možete dodavati u sva pečenja, a bit će odličan dodatak pečenom ‘teškom’ povrću poput krompira ili batata.

Menta

Ima anestetička svojstva i pruža osjećaj hlađenja. U sebi ima nekoliko ključnih vitamina i minerala, ali njeno najjače svojstvo je ono antioksidativno. Blagotvorno djeluje na probavu, ublažava nadutost, grčeve, žgaravicu i zatvor. Ovo je jedan od najsvestranijih začina.

Uvijek je sadite u zasebnoj teglici odvojeno od drugih biljaka jer je dosta ‘nametljiva’ i invazivna te brzo raste. Dodajte je u voćne salate, pospite njome sladoled, ubacite je u smoothieje ili napitke. Listiće možete osušiti i od njih raditi čaj.