Kašičica kumina dnevno popravlja krvnu sliku

Istraživači na iranskom Shahid Sadoughi univerzitetu medicinskih nauka nasumično su podijelili 88 pretilih i žena s prekomjernom tjelesnom težinom u dvije skupine. Tokom tri mjeseca obje su grupe bile na nutricionističkom savjetovanju i smanjile su 500 kalorija za dnevni unos. Ali jedna je skupina svaki dan uzimala i tri grama (malo manje od jedne čajne kašike) kumina, umiješanog u 140 grama jogurta (ta količina jogurta, samo bez kumina je bila u jelovniku i druge kontrolne skupine).

Nakon tri mjeseca, žene iz skupine koje su uzimale kumin izgubile su kilogram i po više nego žene iz skupine koje nisu uzimale kumin. Šta je još impresivnije, kontrolna skupina koja je konzumirala kumin smanjila je udio masnoća u tijelu tri puta više od druge skupine, a također im se smanjio udio lošeg holesterola u tijelu.

Kumin obiluje fitosterolima, biljnim hemikalijama za koje se zna da inhibiraju apsorpciju holesterola u tijelu. Budući da je ovo prvo istraživanje koje je pokazalo da kumin pomaže u mršanju, naučnici smatraju da kumin kao i ljuti začini ubrzava metabolizam. Ako želiš isprobati djeluje li, osim u jogurt kumin možeš staviti u jela od povrća ili ga dodati u majonezu, humus ili druge namaze koje stavljaš u sendviče.

Nekoliko podataka o kuminu

Kumin je tradicionalni turski začin koji je izgledom sličan kimu, ali mu je miris i okus posve različit. Okus kumina je oštar i ljutkast s malo gorčine. Prije začinjavanja jela kumin je dobro malo popržiti kako bi se razvila puna aroma. Kumin sadrži eterično ulje te pomaže kod nadutosti, kolika, loše probave i proljeva. Potječe iz Turkestana, što u doslovnom prijevodu znači Zemlja Turaka, a odnosi se na područje Centralne Azije.