Zašto je podgrijana tjestenina zdravija?

Tjestenina je omiljeno jelo ili prilog širom svijeta, zbog svoje dostupnosti, cijene i osjećaja sitosti koji pruža. Ipak, dosta je kalorična, pa se preporučuje da je ne jedete često ukoliko želite sačuvati vitku liniju.

Koliko god ukusna bila, tjestenina je sama po sebi škrob, koji nije naročito dobar za organizam. 100 grama tjestenine sadrži oko 390 kalorija, a većinu toga čini škrob, koji se u ljudskom organizmu pretvara u šećer, odnosno ‘skladišti’ kao salo.

Ipak, naučnici imaju dobru vijest za sve ljubitelje tjestenine – postoji način da se smanji broj kalorija u njoj!

Sve što trebate učiniti je da je ne jedete odmah nakon kuhanja, već da je ohladite, pa ponovno zagrijete.

Ovo otkriće je zapravo samo slučajan zaključak do kojeg se došlo tokom eksperimenta u emisiji Trust Me, I’m a doctor (Vjeruj mi, ja sam ljekar), koju emitira televizija BBC.

U njoj su ispitanicima davali tjesteninu, a nakon toga im mjerili nivo šećera u krvi svakih 15 minuta.

Oni koji su jeli svježe skuhanu tjesteninu imali su čak dvostruko veći nivo šećera u krvi, u odnosu na one koji su jeli iste količine tjestenine koja je prvo bila ohlađena, a potom podgrijana.

“Nakon ponovnog zagrijavanja, škrob u tjestenini se više ponaša kao onaj u mahunarkama, bananama ili zobi”, istaknuo je doktor Chris van Tulleken, koji je i zaslužan za neobično, ali važno otkriće.

Drugim riječima, podgrijani ostaci ručka ili večere, barem kada je riječ o tjestenini, su puno zdravija opcija. Na taj način smanjuje se rizik od dijabetesa, ali i debljanja.